Home > Kişisel Marka > Kişisel Markanızı Oluşturmak İçin İpuçları

Kişisel Markanızı Oluşturmak İçin İpuçları

Kişisel Markamızı oluşturmamız için farkında olmadan yaptığımız veya gözden kaçırdığımız bazı  ipuçlarından bahsedeceğim sizlere..

İşte başlıyoruz…

Yaratıcı Olmak İçin Gayret Sarfedin : Güzele ve farklı olana yönelik bir yaratım cesareti sayesinde kişisel markanızın oluşma süreci başlar. Kültürel birikimini toplumsal planda ifade edebilecek bir hayalgücü ve tasarım ufku, kişisel markanızı derinleştirecektir.

Kendinizi iyi konumlandırın: Kişisel marka, başkalarının ve dış dünyanın size biçtiği değerdir. Bu değerin tam anlamı ile oluşması için en uygun ortam ve yerde bulunmayı amaçlayın. Konumlanmayı yanlış yaptığınızda beceri ve yeteneklerinizin kıymeti bilinmez.

Kendinizi adayın: En mükemmele yönelmiş bir adanmışlık duygusu, ürününüzde ve eserlerinizde de kendini gösterir. İşinize ve ürününüze gönlünü katabildiğinizde, kişisel markanız bir ruh ve kalıcı bir içerik kazanır.

Tutkulu olun: Her tür marka önce bir duygu işidir. “Aşk olmazsa meşk olmaz” sözünü hatırlayarak en sıradan işi bile, en iyi şekilde yapmaya çabalayın.

Özgün olun ve farklılık yaratın: Kişiliğiniz, yaptığınız her işe damgasını vursun. Kişilik imzanız, her ürününüzde farkedilsin. Ürünleriniz için “Bu işi herkes yapar ama onunki muhakkak farklı olur” denilmesini sağlayın.

 Güvenilirliği ön planda tutun: Kişisel markalaşma sürecinin kestirme yolları ve hazır reçeteleri yoktur. Çünkü kişisel marka, çevrenize ve dış dünyaya, hayat boyu tutmak için verdiğiniz bir sözdür. Bu dürüstlük taahhüdünün üzerine en ufak bir leke düşürmeyin. Tutulmayan tek bir söz, yılların birikimini bir anda yok edebilir.

 İletişim ağınızı sabırla örün: Diğer markalar gibi, kişisel marka da ancak bir sosyal ortam ve ilişkiler ağı içinde var olabilir. Çevrenizi 360 derecelik bir bakış açısı ile değerlendirerek iletişim ağını ördüğünüzde markanız hayat ve süreklilik kazanır.

 Paketleme konusuna önem verin: Markalı ürünlerde ambalaj önemli bir yer tutar. Kişisel marka oluşumunda aynı görevi, çevreye saygının işareti olan tutum ve davranışlar yapar. Özellikle yeni girdiğiniz bir çevrede iyi bir “ilk izlenim” vermeye dikkat edin. Duygusal yoğunluğunuzu, işinize verdiğiniz önemi, dış görünüşünüze yansıtmak için elinizden geleni yapın.

 

  “Bir yolculuğun başında,hedefe ulaşmak çok önemli görünür. Ancak hedefe varıldığında esas önemli olanın yolculuk olduğunu anlarsınız”
 

Siz bir “kişisel marka” olamasanız bile, bu hedef için verdiğiniz mücadele sizi özel ve farklı kılacaktır unutmayın…
 

 

Advertisements
Categories: Kişisel Marka
  1. 19 April 2010 at 23:27

    “Bir yolculuğun başında,hedefe ulaşmak çok önemli görünür. Ancak hedefe varıldığında esas önemli olanın yolculuk olduğunu anlarsınız”
    Merhaba! Kim söylemişse,gerçekten çok hoşuma gitti…Zaten Osho ile ilgilenice insan doğal olarak bu tür akıl dolu cümleleri de kendine bir patika olarak benimser…
    bu arada belki hoşunuza gidebilir düşüncesi ile size bir belgesel önermek istiyorum.Adı ” What the bleep do we know?” ama biraz uzunca bişey…1 saatten biraz daha uzun…Umarım beğenirsiniz..
    iyi seyirler
    Fahri

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: