Home > PostModern Pazarlama > Kadın Tüketicilerin Teknoloji İle İlişkisi

Kadın Tüketicilerin Teknoloji İle İlişkisi

Bana sesli mesaj ile evlenme teklif etti. Ben de ona e-posta ile ” Hayır ” dedim . Bu yorum bir kadının teknoloji ile ilişkisini biraz olsun hissettirebiliyor bize…

Bir çok kadın teknoloji ile olan ılık ilişkisini  itiraf ediyor. Bazı kadınlar sadece e-posta göndermeyi öğrenirken bazıları BlackBerry’leri için yaşıyorlar; çoğu kadın ise teknolojiyle çatışmalı bir ilişki yaşıyor. Bu kadınlar , insanlarla ve yaşadıkları çevreyle bağ kurma becerilerini  arttırdığı için teknolojiyi seviyor. Telaş içinde geçen günlerini basitleştiren sistemleri ve ürünleri bağırlarına basıyor. Alışveriş, araştırma ve müşteri hizmetlerinde sağlanan kolaylığı beğeniyor. Ancak, hayatlarına giren herhangi yeni bir aşkta olduğu gibi teknoloji konusunda da kadınlar bazen hayal kırıklığı yaşıyor. Hatta daha kötüsü , duyarsız ve ısrarcı tavırlara maruz kalıyorlar.( sürekli arayan erkek gibi)

Teknoloji ile kadınların birkaç yorumu: ” Her ne kadar insanlardan saklanmak istesem de beni buluyorlar.”

“İnternette olduğunuzu biliyorlarsa sizden birşey istiyorlar.”

Kadınlar yoğun iş tempolarında hissettikleri baskılara benzer iletişimler kurmaktan korkuyor. Bir kadının dediği gibi, “İnternet ortamında müsait olmamanız konusunda pek de müsammaha yok.Fast Food zihniyetindeyiz.Hemen al.Hemen bul.Hemen yap!.”

“Kocam tam bir bilgisayar manyağı.Sürekli bilgisayarını değiştiriyor.Daha biri eskimeden yeni bir sabit sürücü getiriyor eve…Ona lütfen artık yeter diyorum ama yeni ıvır zıvırlar  alıyor.”   🙂

Kadınlar elektronik eşyaları keyiften ziyade belirli bir amaç için satın alır; o nedenle pazarlamacıların,teknolojinin onun hayatıyla ilişki kurmasına nasıl yardımcı olabileceği konusunda yeterli mağaza içi anlatım sistemlerini desteklemesi gerekli

“Bence teknoloji kayınvalide gibi iyi de olabilir kötü de ve gerçekten çok vaktinizi alıyor.” Kadınlar başkalarıyla iletişim kurma erbabıdır. Göz teması kurar,yüz hatlarıtyla kendilerini ifade eder, beden dilini kullanır ve ses tonlarına dikkat eder. Teknoloji tüm bunları taklit eder. Doç. Dr. Joan Meyers Levy’e göre; kadınların beynin sağ ve sol küreleri arasında daha fazla bağ var. Enformasyon sürecinde her iki yanını da kullanabiliyor.Yarıküreler arasında daha fazla bağ olması sayesinde kadınlar iki tarafın güçlerini eş zamanlı kullanarak çeşitli görevleri aynı anda ve daha iyi bir şekilde gerçekleştiriyor.

” İnternet harika, teknoloji müthiş,bilgisayarlar şahane..Ama beni biriyle karşılıklı konuşmaktan uzaklaştırıyor. Karşımdakini anlama imkanını elimden alıyor.Çünkü internette herşey siyah ve beyaz ; ilişki kuramazsınız ki!”

“Bana yanıt verme şeklinizden hoşlanmadığım için  size kaba bir e-posta gönderebilirim.Fakat yüreğinizde ne hissettiğinizi bilmiyorum.Oysa sizinle konuşabilsem “Aaa sadece kötü bir gün geçiriyormuş deyi -İyi misin- diye sorabilirim.”

Kadınların teknolojik ürünlerinizi satın alması için  Mary Lou Quinlan pazarlamacılara şunları öneriyor:

1) En iyi teknolojik ilerleme , yaşamını kolaylaştırandır.:Bu en son, en büyük, en yeni herşeye uygulanabilir (sadece elektronik ürünlerde değil sistem ve yazılımlarda da geçerlidir)Yine de önce kadınlara icat ettiğiniz yeni ürünü nasıl kullandıklarını veya ihtiyacını görüp görmediğini sorarak işe başlayın.Ürünü basitleştirmeniz kadın tüketicilerin size para kazandırmasını sağlayabilir.

2) Teknolojiyi İnsanileştirin: Dijital bile olsa kadınlar iletişin nüanslarını gözlemler ve tecrübe eder.İnsani duyguların sezgisel kullanımını ve dilini teknoloji stratejinize dokumak, sizi rakiplerinizden ayıracak ve marka değerinizi arttıracaktır.

3)Kanallarınızı teknolojinizi entegre ederek birleştirin: Ürününüz için tamamlayıcı kanallar yaratmak sadece bir yarısı…Kadınlarla gerçek dünya üzerinden bağlar kurmaksa diğer yarısı… Web sitenizi geliştirmeniz mağazanıza zarar vermez, aksine kadınların içeri girmesini sağlamak için mağaza vitrininde düzenleme yapmaya benzer.

4)Rızalı pazarlama kadının bunu kabul etmesi veya etmemesi demektir: Kadınlar seçenekleri olsun ister.Siz onu ticari tuzağınıza düşürdüğünüzü zannettiğiniz an o kaçacak bir yol bulur. Kadınlar ailelerini ve mahremiyetlerini korur.Kulağa gayet doğru geliyor ama bu , kadınlar açısından sizin satış çabalarınızdan , ilan ve reklamlarınızdan çok daha önemli bir konudur.

Kaynak: Kadınlara Pazarlama / Mary Lou Qinlan

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment